حفاظ نرده

علت ترک خوردن لوله استیل چیست ؟

علت ترک خوردن لوله استیل

علت ترک خوردن لوله استیل

لوله استیل از جنس فولاد کربن استیل است این لوله در دو نوع درزدار یا بدون درز تولید و در مقاطع مختلف اعم از گرد , بیضی , مربع یا مستطیل درست شده است و مقاومت بالایی دارد , این نوع لوله ها به طور گسترده در تجهیزات مکانیکی , لوازم الکترونیکی , مبلمان و.. استفاده می شود ,  اما با وجود مقاومت خوب لوله استنلس استیل این متریال در برابر ترک خوردگی تنشی صد درصد مقاوم نیست , درواقع می توان گفت که میزان مقاومت آن در برابر تنش خوردگی به گرید و آلیاژ به کاررفته در آن بستگی دارد کارشناسان با بررسی کیفیت آب لوله فولادی علت ترک خوردن لوله استیل را ترک خوردگی استرسی عنوان می کنند . استیل تندیس ارائه کننده انواع طرح های حفاظ نرده و اجرای درب  استیل با بکارگیری از لوله های 201 ، 304  و 316 در خدمت شماست . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاص نمایید و یا همراه ما باشید با  :

  • علت ترک خوردن لوله استیل
  • ترک خوردگی استرس یا scc در لوله استیل
  • چگونه از ترک خوردگی تنشی لوله استیل جلوگیری کنیم ؟
  • تمیز کاری سطحی چه تأثیری در طول عمر لوله استیل دارد ؟
علت ترک خوردن لوله استیل

علت ترک خوردن لوله استیل

زمانی که لوله ضد زنگ در یک محیط دمای 60-120 used مورد استفاده قرار میگیرد , یون کلرید و سختی کل آب در این لوله ها به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می شود که مهم ترین علت ترک خوردن لوله استیل همین ترک خوردگی استرسی است

ترک خوردگی استرس یا scc در لوله استیل :

ترک خوردگی استرس می تواند به یک جزء بیشتر از نقطه تعمیر آسیب برساند زمانی که در معرض تنش شدید کششی قرار داردیک جزء فلزی می تواند در امتداد مرزدانه css را تجربه کند دلایل مختلفی برای ترک خوردگی استرس وجود دارداز جمله جوشکاری , عملیات حرارتی , همراه با قرار گیری در معرض محیطی که معمولا باعث تشدید ترک خوردن از استرس می شود .

ساخت و نصب حفاظ بانکی استیل

گرید هایی از فولاد زنگ نزن آستنیتی که حدود 8 تا 10 درصد وزنی نیکل دارند مستعد ترک خوردگی تنشی می باشند و فولادهای 304 , 316 و 304L بیشتر آماده برای این ترک خوردگی هستند , گریدهایی که مولیبدن دارند مانند 904L مقاومت کلریدی بهتری را دارا بوده و در این محیط ها کمتر مستعد خوردگی هستند .

چگونه از ترک خوردگی تنشی لوله استیل جلوگیری کنیم ؟

به علت ترک خوردن لوله استیل اشاره کردیم اما چگونه می توان از این رخداد مخرب جلوگیری کرد ؟ خب باید گفت می توان با برخی راه کارها این رویداد را کاهش داد از جمله

  • بازرسی های مداوم , شناسایی نشت و ترک و آسیب های احتمالی و تعمیرات منظم
  • سرویس کاری و تعمیرات روتین اعم پاک سازی آلاینده ها وبازرسی
  • کاهش تنش اعمالی بیش از حد مجاز به قطعه در محیط های خورنده
  • انجام عملیات حرارتی تنش زدایی بر روی قطعات پس از جوشکاری یا شکل دهی
  • قطع ارتباط با محیط های خورنده به عنوان مثال استفاده از پوشش های محافظ
  • انتخاب آلیاژ مقاوم به خوردگی در بین فولاد های زنگ نزن

تمیزکاری سطحی چه تأثیری در طول عمر لوله استیل دارد؟

یکی از مهم ترین اقدامات برای نگهداری لوله استیل تمیز کردن سطح آن بوده که به شکل روتین آلاینده ها و عوامل ایجاد زنگ و خوردگی را از بین می برد و تأثیر زیادی در طول عمر لوله دارد از مانع از فرسودگی و زنگ زدگی لوله شده , آلودگی های سطحی را از بین برده و تأثیر بسزایی در زیبایی ظاهری لوله دارد .

مدل های 1403 پله استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *