مقدمه

همانطور که از اسم آن مشخص است، به نرده هایی که از شیشه ساخته شدند نرده شیشه ای می گویند. امروزه این نوع نرده به دلیل زیبایی بصری که به کار می بخشد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نرده در نمای خانه ها و ویلا های لوکس تاثیر به سزایی می گذارد و جای نرده های آهنی و چوبی قدیمی را گرفته است. این نوع نرده کاربرد های متنوعی دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

کاربرد های نرده شیشه ای

این نوع نرده در موقعیت های مختلفی مثل راه پله ها، ایوان و تراس، در ورودی ساختمان و ویلاها، دور استخر، دور باغ و باغچه ها و … به کار می رود.

راه پله ها

نرده شیشه ای راه پله

استفاده از نرده های شیشه ای برای راه پله ها علاوه بر زیبایی که به کار می بخشد، امنیت بالایی هم دارد. نرده ها با استفاده از اتصالات مخصوص و ضد زنگ به دیواره های پله یا زمین، نصب می شوند. ارتفاع آن از 90 تا 120 سانتی متر می باشد که از جنس لمینت و سکوریت زخیم است. البته نرده شیشه ای در رنگ ها و بافت های متنوعی وجود دارد که مطابق با سلیقه ی مشتری اجرا می شود. استفاده از این نرده در راه پله ها و داخل خانه های دوبلکس، باعث ایجاد فضای مدرن و به روز می شود که جایگزین مناسبی برای نرده های قدیمی هستند.

ایوان و تراس

نرده شیشیه ای تراس

یکی دیگر از کاربرد های آن، استفاده در ایوان ها و تراس ها می باشد. شیشه به دلیل شفافیتی که دارد زاویه دید بازتری به فضا می بخشد و منظره ی دل انگیزی ایجاد می کند. ضخامت شیشه از 12 تا 16 میلی متر می باشد و با پایه ها و چارچوب های آلومینیوم یا استیل به زمین نصب می شود. برای حفظ حریم شخصی تراس، می توانید از شیشه های مات استفاده کرد. شیشه به دلیل ظاهر لوکس و مدرن آن، به افزایش قیمت ملک هم کمک می کند.

بیشتر بخوانید: نرده استیل

 

دور استخر

نرده شیشه ای دور استخر

استفاده از نرده شیشه ای یکی از بهترین انتخاب ها برای ایجاد حفاظ دور استخر ها می باشد. ایجاد حفاظ برای استخر یکی از مهمترین مسائل است تا از ورود ناخواسته کودکان یا حیوانات خانگی به حریم استخر جلوگیری شود. علاوه بر آن باعث تمیز ماندن آب استخر می شود. اجرای نرده دور استخر مانع ورود نور خورشید نمی شود و این یکی از مزیت های آن است. برای نصب آن از پایه های استیل و آلومینیومی استفاده می شود. رنگ شیشه ها بر اثر گذشت زمان و نور خورشید تغییر رنگ نمی دهند و در برابر خراشیدگی و ضربه و حتی سرما وگرمای شدید هم مقاوم هستند.

 

مزایای نرده شیشه ای

  • امنیت تضمینی: بدیهی ست که شیشه یک جنس شکننده است اما درباره ی نرده های شیشه ای این یک باور نادرست می باشد، چرا که متریال به کار رفته در این نوع نرده از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند. شیشه استفاده شده در این نوع نرده، چهار برابر شیشه معمولی محکم تر است پس در استفاده از آن نگران ایمنی آن نباشید. علاوه بر آن در نرده های آهنی قدیمی، کودکان به راحتی می توانستند سر و دست خود را از بین نرده رد کنند و یا حتی از نرده بالا بروند اما نرده های شیشه ای این امکان را به آن ها نمی دهد.
  • زیبایی خیره کننده: استفاده از این نرده داخل ساختمان علاوه بر ایمنی تضمینی آن ، زیبایی بصری خاصی به محیط می بخشد و باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود. نرده شیشه ای جلوه ی لوکسی به ساختمان می دهد و حتی باعث بالا رفتن قیمت ملک می شود.
  • ماندگاری بالا: نرده های چوبی و آهنی قدیمی، بر اثر گذشت زمان تحت تاثیر عوامل خارجی دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می شدند و کارایی و زیبایی خود را از دست می دادند. اما نرده های شیشه ای دوام بالایی دارند و به مرور زمان تغییری نمی کنند. نصب این نوع نرده ها هم بسیار آسان است و از پایه های ایمن فولادی ضد زنگ استفاده می شود. همچنین نرده شیشه ای برخلاف تصور عموم، نیازی به نگهداری و تمیز کردن ندارد.

 

قیمت نرده شیشه ای

قیمت این کار به عوامل مختلفی مانند متراژ شیشه استفاده شده، جنس و زخامت شیشه، محل اجرای پروژه و… بستگی دارد و این عوامل تعیین کننده قیمت نهایی آن می باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق و نحوه اجرای کار، با مجموعه ی ما در ارتباط باشید.

 

جمع بندی

همانطور که در این مقاله گفته شد نرده شیشه ای، کاربرد های مختلفی دارد که روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. استیل تندیس با بیش از 10 سال سابقه ی درخشان آماده ی اجرای انواع نرده شیشه ای مطابق با سلیقه ی مشتری می باشد. از خدمات دیگر این مجموعه می توان به نصب و اجرای درب استیل، نرده استیل، پله استیل و حفاظ استیل اشاره کرد. برای مشاوره بیشتر با ما در تماس باشید.